چهارشنبه ۹ اسفند ۱۳۸۵ - ۱۹:۳۰
۰ نفر

همشهری آنلاین – محمد رسولی: بزرگترین سازنده تراشه‌های کامپیوتری، به پزشکان و پرستاران کمک کی‌کند تا اطلاعات بیماران را ذخیره و نگهداری ‌کنند

شرکت هلندی فیلیپس که بزرگترین تولید‌کننده تجهیزات پزشکی در دنیا محسوب می‌شود، عنوان کرده  این ابزار دارای یک صفحه مانیتور قابل لمس و یک دوربین است که استفاده‌های زیادی می‌توان از آنها کرد. از جمله مصارف این ابزار می‌توان به کاهش خطای تجویز دارو، ضبط علائم حیاتی در بیمار، پر کردن جداول و نمودارهای هر بیمار، تشخیص افراد بیمار از افراد سالم، نوشتن گزارش برای هر بیمار و تشخیص لزوم تزریق خون اشاره کرد که همگی این موارد می‌توانند کمک شایانی به بهبود حال بیمار بکنند.
افراد حرفه‌ای در زمینه پزشکی می‌توانند با استفاده از این ابزار، اطلاعات پزشکی هر فرد را وارد کرده، یا از سوابق پزشکی افراد آگاه شوند. این موضوع می‌تواند کمک زیادی به آنها نموده تا بتوانند سریعتر به فرد مورد نظر کمک کنند.
این ابزار قرار است سه ماهه چهارم سال 2007 وارد بازار شود و قیمت آن نیز اعلام نشده است. تا کنون یک رقیب برای این دستگاه تولید شده که آن نیز هفته گذشته به تولید انبوه رسیده است. نکته جالب این است که آن دستگاه نیز با مشارکت اینتل و شرکت  آستین تولید شده و 2200 دلار به فروش می‌رسد. مسئولان اینتل ابراز کرده‌اند که هدف آنها کمک به افراد بیمار است و به همین دلیل در هر دو پروژه شرکت کرده‌اند!!

Rasouli@Hamshahri.org

کد خبر 16863

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار پزشکی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز